Selasa, 18 November 2014

Suka Minum Tapi Tak Tahu Apa-Apa Tentang ESP

Saya Suka Saya Suka!!!


Itu saja yang kita tau. Suka minum sebab nak bagi kulit cantik. Sebab nak kuruskan badan. Sebab menyusukan anak. Sebab TERPAKSA ambil...Macam-macam lagilah. Tapi yang lain kita tak berapa nak tau..Hmm no no no!



Apa Yang Harus Kita Tahu Tentang Protein??


Protein yang baik membantu kesihatan tubuh yang baik, kerana protein adalah bahan asas pembinaan sel tubuh manusia. Protein yang baik membantu kepada pembentukan, pertumbuhan dan perkembangan sel tubuh yang sihat. Sel tubuh yang sihat adalah asas kepada tubuh yang sihat.


"..eliminating animal protein is important and using vegetable proteins are more easily digested and they don't have all the antibiotics residues etc that contribute to disease!.."

www.investinyourhealth.org 


Apa itu Energizing Soy Protein?


Energizing Soy Protein atau secara ringkasannya ESP adalah antara supplement terlaris di kalangan BF mommies, selain daripada alfalfa. Entry kali ni saya nak share dengan anda semua tentang ESP ni. Almaklumlah, dah kita semua amalkan supplement esp nie jadi kenalah ambil tahu juga. Kan?







TAHUKAH ANDA 2.0 ?



Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.


PENTING SANGAT KE PROTEIN PADA TUBUH BADAN MANUSIA?






Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. 

Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.
25% daripada badan kita berasal (diperbuat) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – 'the first' dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins
    
TOTAL: 100%


SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN


Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Ianya amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang telah rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh tubuh kita bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!





Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.


RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)


Orait! Sekarang kita dah pun tahu serba sikit tentang ESP Shaklee. Oklah. Sekiranya anda berhajat hendak mendapatkan ESP Shaklee nie, boleh buat belian di bawah nie ye..






** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com




31 ulasan:

  1. Petua Hilangkan Parut Jerawat Dengan Vitamin C ShakleeKadang customer ni paham esp ni untuk kulit cantik je..walhal esp sesu semua golongan yang nk diet, ada gastrik, ibu menyusu dan sebagainya..so kita sebagai sid lah bertanggungjawab huraikan dan beri konsultasi istimewa kepada custtomer kita...so cust pun akan suka beli dgn kita...



    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm sangat setuju dengan ros. Ada jugak yang bertanya itu ini tentang esp. Sebab tak sure katanya.

      Padam
  2. Saya pun suka..dah makan dari awal sya kenal shaklee sampai sekrang..

    Kulit Kering dan Menggelupas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah setahun amalkan esp. Banyak sangat perbezaan sebelum dan selepas.

      Padam
  3. Betul tu, apa pun ESP memang sangat bagus untuk merawat gastrik dan masalah berkaitan perut ni. Wajib cuba!
    Kenali Pengedar Shaklee Anda

    BalasPadam
  4. ESP kesukaan saya...mau kulit gebu gebas kena rajin amalkan..selain tu masker jangan dilupa...

    turunkan bacaan kolestrol

    BalasPadam
  5. ESP memang terbaik...saya ambil esp sebab nak hapuskan jerawat dari singgah kat wajah saya ni...1 tin esp pelbagai khasiat, tak cuba tak tahu...tapi bila cuba terus jatuh cinta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun sama la sicomel yang cute.hihii

      Padam
  6. esp sangat membantu para ibu yang masih menyusukan.. boleh cantik sekali....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Siap dapat extra lagi. Siapa tak suka kan..

      Padam
  7. Memang jatuh cinta dah dengan esp ni. Kalau tak minum sehari memang tak senang duduk...

    Betul Ke Set Shaklee Dapat Mencegah Asma Dari Menyerang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Kak Tun. Tiap-tiap pagi haru ku jamah esp dulu. Baru boleh buat kerja..hehe

      Padam
  8. I love esp...sejak amlkan esp kulit nabila dah x elergic...parut2 pon dh pudar...

    BalasPadam
  9. ESP memang bagus..masa mula2 minum esp, tak tahu boleh merawat gastrik..lepas tue memang suka sangat lah..

    KETAHUI CARA MENGATASI WAJAH WANITA NAMPAK TUA SEBELUM USIA

    BalasPadam
  10. ESP banyak kebaikannya..bukan setakat mengenyangkan malah dapat kulit yang cantik..suka breakfast dengan ESP setiap pagi...

    Cara Mengatasi Tidur Berdengkur

    BalasPadam
  11. ESP ni suplemen wajib saya ambil tapi Nutritionis cakap saya kurang protein. Jadi kena tambah lagi..

    BalasPadam
  12. memg wajib amik esp..dah macam ketagih..saya suka minum awal pagi..memang bertenaga je sepanjang hari

    Asam Pedas Keladi..Hirup Sampai Tak Panggumg Kepala

    BalasPadam
  13. Protein penting untuk pelihara otot dalam badan. Juga memberi tenaga berpanjangan. Untuk cantikkan kulit..rugi sesiapa yang belum mencuba


    aktiviti bersama keluarga

    BalasPadam
  14. Protein penting untuk pelihara otot dalam badan. Juga memberi tenaga berpanjangan. Untuk cantikkan kulit..rugi sesiapa yang belum mencuba


    aktiviti bersama keluarga

    BalasPadam
  15. Saya memang dah lama jatuh cinta dgn esp ni selepas 1 tong minum..sekarang dah minum bertong dah heheh..hasil nya superb..lagi2 untuk kulit..

    BalasPadam
  16. Saya Mmg jatuh Cinta habis dgn esp.. Haha. Kulit dah Tak berminyak mcm selalu.. Huhu.. Kurus pn dpt..
    Kenapa suami Aku cari lain??

    BalasPadam
  17. Mula jatuh hati dengan esp ni tahun lps...sampai ari ni esp sentiasa di hati. Wajib ambik setiap hari...

    BalasPadam
  18. Esp memang terbaik untuk dapatkan kekurangan protin dalam badan anda. Jangan tinggalkan esp dalam keseharian anda. Terlalu banyak keistimewaan esp untuk anda.

    keistimewaan meal shakes untuk siapa

    BalasPadam
  19. Kuku, rambut, kulit dan seluruh badan kita sebenarnya memerlukan protein yang tinggi. Jadi esp adalah pembekal utama protein secara organik tanpa menukar genetiknya

    BalasPadam
  20. Minuman wajib utk sarapan. Skrg byk masalah selesai, mungkin dulu semudah kerana kurang protein. Skrg tidur lebih nyenyak, hb normal, rambut sihat

    BalasPadam
  21. ESP dah jadi sarapan wajib saya setiap pagi,...esp banyak khasiat nya, bukan stakat untuk berdiet, malah dapat kulit cantik skali, hilang masalah jeragat dimuka.

    BalasPadam
  22. Sumber protein ESP terbaik. Dah jadi kudapan harian

    Tingkatkan Kesihatan Jantung

    BalasPadam
  23. ESP sahabat baik supermommy macam saya.. ESP menjaga keperluan nutrisi dan diet harian saya. Membuatkan saya energetic sepanjang hari.. best3..

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^