Rabu, 19 November 2014

Vitamin Ibu Hamil

Prenatal Vitamin / Vitamin Ibu Hamil


Kebanyakan doktor tak pernah mengesyorkan mana-mana jenama. Adalah sangat digalakkan sekiranya ia mengandungi vitamin dan mineral untuk memenuhi keperluan wanita hamil.

Pengambilan supplemen atau makanan tambahan sangat digalakkan kerana dapat mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil, kelahiran pramatang dan kekurangan berat ketika bayi dilahirkan. Ia juga memberikan kekuatan dan membantu wanita hamil untuk mendapat kesihatan yang baik sepanjang tempoh kehamilan.

Ia juga membantu mengurangkan kekurangan nutrisi dikalangan wanita yang loya, muntah dan tidak mempunyai selera makan pada peringkat awal kehamilan.


Nutrien Lengkap Diperlukan Sepanjang Kehamilan


Akan tetapi masih ramai wanita hamil tidak mendapat zat yg secukupnya KERANA MASIH TIDAK MENGETAHUI YANG MEREKA TERPAKSA BERKONGSI KEPERLUAN NUTRISI DENGAN BAYI DALAM RAHIM.

Antara supplemen yang sangat penting ialah zat besi (iron), kalsium, asid folik, dan omega-3. Selain tidak meninggalkan pemakanan yang ada karbohidrat, protein, lemak dan air.

Harus diingatkan, supplemen tidak menjanjikan anak yang bakal dilahirkan tidak mengalami apa-apa masalah yee. Dan sila pastikan dose supplement always on track.



Antara Vitamin Yang Sangat Penting

  • Asid Folik : sangat penting bagi perkembangan fizikal dan sara bayi. Seeloknya di ambil sebaik sahaja berkahwin supaya kita dapat mencegah kecacatan neural tube (kerana kehamilan selalunya terjadi tanpa dirancang). DOSE : bagi wanita yang bersedia untuk hamil ialah  400mcg sehari manakala wanita hamil ialah 1000mcg sehari.

B Complex Shaklee Yang Lengkap Dengan Nutrien

  • Iron : penting untuk pembentukan sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tubuh. Ia mengurangkan risiko kelahiran pramatang. DOSE : bagi wanita biasa ialah 18mg manakala wanita hamil ialah 27mg. Bagi menggalakkan penyerapan zat besi dengan lebih baik, elakkan pengambilannya bersama atau dalam masa 2 jam sebelum atau selepas dengan sebarang produk tenusu atau makanan yang ada unsur kalsium. 

Vita Lea Shaklee Dirumus Khas Dengan 28 Vitamin-Vitamin Penting

  • Kalsium : sangat penting bagi pembentukan tulang dan gigi. Tanpa bekalan kalsium yang mencukupi, wanita hamil boleh terdedah kepada risiko preeclampsia (tekanan darah tinggi). DOSE : untuk wanita hamil sebanyak 1000mg sehari.
Ostematrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium


  • Omega-3 : untuk perkembangan otak, sistem saraf dan menjamin penglihatan yang baik. DOSE : wanita hamil DAN menyusu 200-300mg sehari.
  • DHA penting untuk perkembangan bayi dalam kandungan dan setelah dilahirkan.
  • ibu yang hamil yang mengambil suplemen Omega-3 membantu dalam perkembangan otak, mata dan sistem saraf bayi.
  • Kajian mendapati ibu yang mengambil cukup Omega-3 semasa hamil dan menyusu seawal 1 bulan pertama, semasa umur 4 tahun anak-anak akan mencapai score tertinggi dalam ujian kognitif.
  • Kajian pada tahun 2008 mendapati, bayi yang ibunya mengambil Omega-3 semasa hamil dan menyusu, risiko bayi untuk mendapat asma adalah kurang
  • Bayi tidak dapat menghasilkan DHA. Oleh itu DHA melalui plasenta semasa hamil dan melalui susu ibu adalah yang terbaik. Sekiranya di atas sebab-sebab tertentu ibu tidak dapat menyusu, barulah bertukar kepada DHA yang telah di campur ke dalam susu formula.

Omega Guard Shaklee Tulen & Gred Farmaseutikal







Boleh Diambil Bersama ESP dan VITAMIN C




  •  ESP : membina sel-sel, hormon dan enzim yang diperlukan tubuh, memberi tenaga kepada ibu yang mengalami "morning sickness". Selain itu, ESP juga membekalkan asid amino yang membentuk otot dan organ bayi seterusnya mengelakkan bayi menjadi cacat. Keperluan protein juga adalah untuk membentuk plasenta, uterus serta membantu penghasilan susu. Keperluan protein menjadi semakin kritikal dalam timester ke tiga.

ESP Shaklee Protein Terbaik & Berkualiti Tinggi 




  • VITAMIN C : penting dalam penjagaan kolagen tubuh. Vitamin C membantu penyerapan zat besi bagi mengelakkan anemia di kalangan ibu hamil. Ia juga penting untuk mencegah selsema.






** Sila pastikan para ibu di luar sana mendapatkan nasihat dari doktor yang merawat sebelum mengamalkan sebarang suplemen ibu hamil.






++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++





** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610

Email: nhudas8575@gmail.com


30 ulasan:

  1. Kebanyakan ibu hamil hanya bergantun pada pemakanan harian. Vitamin yang di bekalkan dari klinik tidak di jamah. Kalau rasa susah nak makan yang doktor bagi, jom amalkan shaklee.. :)

    Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ramai ibu hamil yang betul2 jaga keperluan nutrisi. Dan kita kena teruskan usaha untuk educate mereka

      Padam
  2. Ibu hamil selalu sambil lewa dalam bab2 suplemen ni..contoh ubat-ubatan untuk baby dalam perut pun selalu tinggal atas alasan bau terlalu busuk sehingga xboleh telan..boleh juga ikhtiar makan buah lebih tapi lalu ke kan?so jom amalkan set hamil shaklee In Shaa Allah membantu memberi anda tenaga dan zat-zat penting untuk anak dalam perut

    Resepi Cheeskut Sedap Hingga Menjilat Jari

    BalasPadam
  3. Hamil memang akak wajibkan diri ambil suplemen. Kalau ubat memang tak berani sebab melibatkan baby kan.

    BalasPadam
  4. Vitamin shaklee untuk ibu hamil memang bagus diaamalkan.bkn setakat masa hamil ja.smpai berpantang dan menyusu pun boleh amalkn

    BalasPadam
  5. Sejak hamil sy pun ambil vit shaklee ni.. Selain ia penting utk kesihatan, badan pun tak terasa letih sgt.

    Tips & Info >>> PNEUMOKOKAL ancam kanak-kanak

    BalasPadam
  6. Ramai ibu-ibu yang belum sedar betapa pentingnya vitamin dan khasiatnya untuk si ibu dan si anak.

    BalasPadam
  7. saya memang amalkan shaklee ketika mengandungkan ank ketiga...

    bahayanya HB rendah

    BalasPadam
  8. Supplement untuk ibu hamil memang sangat penting untuk kesihatan ibu dan juga perkembangan bayi semasa dalam kandungan, jika kekurangan vitamin dan mineral kemungkinan akan menyebabkan tumbesaran bayi akan terbantut.

    BalasPadam
  9. Yang sedang mencari set hamil boleh cuba set ni..say pun guna yang ni masa hamil tahun lepas...

    Inch Loss Plan

    BalasPadam
  10. Ibu hamil perlukan nutrisi yang cukup untuk diri sendiri dan perkembangan bayi di dalam kandungan. Set Hamil Shaklee banyak membantu ibu-ibu kekal aktif dan cergas.
    Jom Dapatkan Hadiah Comel Ini

    BalasPadam
  11. Jika masa biasa pun boleh kekurangan zat, apatah lagi semasa hamil. Jadi, saya mmg.wajibkan diri ambil supplemen semasa pregnant

    BalasPadam
  12. ibu hamil memerlukan bukan sekadar makanan berkhasiat dan seimbang.makanan tambahan adalah keperluan juga bagi melengkapkan nutrisi yang diperlukan ibu dan bayi

    resepi hati ayam goreng kicap

    BalasPadam
  13. betul tue kak, masa biasa pun dah kekurangan macam2 zat, ini kan pula masa hamil..

    NAK CANTIK, NAK SIHAT MEH BACA SINI

    BalasPadam
  14. vitamin memang sangat penting untuk ibu-ibu yang hamil,untuk perkembangan janin anda juga supaya bayi yang bakal lahir tidak pra-matang..pemakanan yang sihat juga

    BalasPadam
  15. Saya sgt ambik berat tentang vitamin semasa hamil,sbb memang tahu jenis makan xcukup nutrisi..So, nak tampung mn yang lompong tu, pengambilan vitamin adalan pilihan bijak. Lagi bijak ambik set hamil shaklee

    BalasPadam
  16. Ibu hamil penting mengambil suppliment untuk ibu dan baby di dlm perut...

    BalasPadam
  17. Sian baby jika xcukup zat..ibu pn sama, so better amek complete supplement. Shaklee menyediakan supplement yg lengkap.

    Jemput baca: Bagaimana Kekal Slim Selepas Bersalin Agar Baju-Baju Lama Muat Dipakai

    BalasPadam
  18. Kbnyakan ibu tak tau zat yg diperlukan yg scukupnya utk kperluan ibu Dan anak.. Ini mnyebabkan dorg tak dpt zat yg mencukupi.. Shaklee dpt mmbntu.. Even doc pn tak specific mana2 vitamin..
    Ayam goreng berempah buatku tak tidur malam

    BalasPadam
  19. Vitalea adalah suplement basic untuk ibu hamil sebab semuanya ada di dalamnya.. masa mengandung anak yang kedua saya amalkan..

    BalasPadam
  20. Jaga nutrisi makanan masa kita hamil..kena biasakan diri amalkan pemakanan seimbnag..termasuk amalkan supplement

    SAKIT TEKAK TAPI TAKNAK JUMPA DOKTOR

    BalasPadam
  21. Dulu tak kenal Shaklee waktu pregnant..So, just amik asid folik yg doktor bekalkan jela..Selain tu minum susu dan air zamzam.. Rupenya byk supplemen yang diperlukan untuk kesihatan ibu dan bayi kan..InsyaAllah utk next baby nak ambil semua supplement ni..^_^

    Jemput singgah >> Tips Atasi Stretchmark Sebelum Suami 'Buka Mulut' Tak Licin Seperti Dulu

    BalasPadam
  22. Mmg kbnykn ibu hamil akn culas dlm pngmbilan vitamin yg dbekalkan oleh nurse.. Terutama bila dimomokkn dgn bayi besar bila ambil slh satu vitamin yg dibekalkan.. Sbnrnya itu tiada kaitan sama sekali.. Jika mahukan yg tbaik utk anda serta bayi, bolehla amalkan set hamil shaklee

    BalasPadam
  23. Ibu hamil memerlukan nutrisi yang cukup untuk.diri sendiri dan.juga perkembangan janin.yang sihat. Amanah yang dikurniakan perlu dijaga sejak.dari dalam kandungan lagi.

    Tips Penyusuan Untuk Ibu Bekerja

    BalasPadam
  24. Suplemen bukan saja diamalkan semasa hamil saja. Semasa ibu di dalam pantang, suplemen penting untuk ibu membina tenaga semula. Bayi yang baru lahir juga mempunyai risiko untuk mendapat penyakit. Oleh itu apa saja vitamin yang diambil ibu semasa menyusukan bayi akan disalurkan kepada bayi anda melalui susu ibu. Ini sebab bayi tidak boleh diberi direct vitamin. Itu sebabnya ibu digalakkan menyusu anak sehingga anak berumur 2 tahun.
    Sila layari aju@vitasyopz untuk menambah ilmu kesihatan.

    BalasPadam
  25. Kebanyakan ibu2 hamil ni hanya pentingkan apa yang mereka mengidamkan makan.. betul tak..? Mengidam asam la, seafood la, western food la.. saya pun camtu jugak.. hahaha.. saya memang tak suka makan asid folic, obimin, susu untuk ibu hamil. Kesian baby kat dalam perut.. So, saya gantikan ubat2an tu dengan supplement supaya ianya dapat menampung nutrien yang diperlukan oleh ibu dan bayi sepanjang kehamilan. Set hamil Shaklee memang best. Selain untuk kehamilan, banyak khasiat lain yang kita boleh dapat. Macam bonus la..

    BalasPadam
  26. Vitamin sangat diperlukan oleh ibu hamil untuk kesihatan badan dan juga untuk bayi yang ada dalam kandungan.

    bahaya kencing manis yang menakutkan boleh ragut nyawa anda kapan sahaja

    BalasPadam
  27. kalau dulu mungkin orang tak kisah sangat nak amik vitamin masa hamil, tapi sekarang sebab keadaan persekitaran dan pemakanan, ibu hamil wajib amik supplement masa mengandung..

    BalasPadam
  28. Penjagaan ketika hamil sangat penting... kalau xjaga betul2 ... ape2 kesan anak dlm kndungan juga turut terkena...

    BalasPadam
  29. Terimakasih atas informasi yang bermanfaat, saya juga pernah berkonsultasi di udoctor.co.id menanyakan nutrisi untuk kakak saya yang sedang hamil

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^