Selasa, 13 Januari 2015

Vitamin B - A Happy Family!

Apakah manfaat dari vitamin B1, B6 dan B12 ?


Vitamin B1
Sumber : beras merah, kuning telur, ikan, kacang dan gandum
Manfaatnya :
  • melancarkan metabolisme
  • melancarkan peredaran darah
  • mengoptimalkan aktiviti kognitif dan fungsi otak
  • mencegah terjadinya kerosakan urat saraf
  • memulihkan gangguan saraf 

Vitamin B6
Sumber : daging, hati, ginjal, ikan, kacang dan beras tumbuk
Manfaatnya :
  • memlancarkan metabolisme
  • meningkatkan kekebalan tubuh
  • menjaga keseimbangan garam-garam mineral
  • membantu sintetis RNA dan DNA

Vitamin B12
Sumber : hati, ikan, susu dan olahannya, daging, telur dan rumput laut
Manfaatnya :
  • mencegah kerosakan urat saraf
  • membantu pembentukan sel darah merah
  • melancarkan metabolisme sistem tubuh
  • mengubah karbohidrat, protein dan lemak kepada tenaga


Kekurangan vitamin B Complex boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung. Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan vitamin B Complex juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B Complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang konsentrasi dan mudah tersinggung.






KELEBIHAN VITAMIN B KOMPLEKS


1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.

2. Mengelakkan penyakit beri-beri.

3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.

4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.

5. Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.

6. Mencegah stress.

7. Menguatkan antibodi tubuh.

8. Amat penting untuk aktiviti sel genetik.

9. Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.

10. Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.

11. Mencegah anemia.





KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK KANAK-KANAK

1. Merangsang pertumbuhan.

2. Meningkatkan kemampuan berfikir.

3. Memberikan tambahan tenaga.



 KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK DEWASA

1. Menambah tenaga.

2. Mengurangkan stress.

3. Melambatkan proses uban di rambut.

4. Membantu meningkatkan konsentrasi.



KELEBIHAN VITAMIN B COMPLEX UNTUK IBU MENGANDUNG

1. Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.

2. Mencegah kurangnya sel darah merah (hemoglobin)








+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com

Isnin, 12 Januari 2015

Herbal Blend Shaklee - Maksimakan Penggunaannya!

Fungsi Herbal Blend @ Multi-Purpose Cream



  • Melembutkan kulit / tumit kasar
  • Merawat ruam susu / ruam panas / ruam lampin / muka / kepala 
  • Menghilangkan luka dan merawat eczema
  • Melegakan gigitan serangga / nyamuk
  • Merawat kulit gatal
  • Menghilangkan parut jerawat / parut chicken pox
  • Losyen harian untuk kulit kering
  • Krim urut badan lenguh
  • Merawat kesan luka melecur 
  • Melegakan badan / kepala ketika tidak sihat






Apa Kata Mereka Yang Mengenai Krim Herbal Blend Ini??



















Herbal blend nie memang wajib ada satu kat rumah. Macam Huda, kalau anak merengek gatal sebab nyamuk gigit ke, Huda sapu herbal blend. Kalau terasa tumit kering pun ku sapu herbal blend jugak Jebat. hihii...Pendek kata, asal gatal-gatal je anak mesti amek herbal blend sapu. Pergh! Lagi terror.. Herbal Blend nie macam losyen. Wangi...tapi tak melekit. Huda bagi 5 bintang!!



Harga satu tiub herbal blend: RM29.15
Nak lagi MURAH & JIMAT? Asbabnya di sini...
Lagi BEST kalau di sini



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com

Sabtu, 10 Januari 2015

Herba Banyakkan Susu

Susu Tak Banyak??!


Antara sebab utama mak-mak tak ada semangat nak teruskan penyusuan adalah disebabkan oleh merasa susu badan tak cukup. Sebenarnya banyak punca yang mengaitkan dengan kurangnya pengeluaran susu badan. Antaranya ialah abnormaliti hormon (hormon yang berfungsi dalam penyusuan, anatomi payudara yang tak normal, kurang stimulasi dan pengosongan payudara secara efektif. Tapi kebanyak masalah nie dapat diatasi atas bantuan daripada pakar selain daripada sokongan kaum keluarga terutamanya suami.

HERBA




  1. Herba ataupu ubatan yang digunakan bagi membantu memulakan, mengekalkan dan meningkatkan penghasilan susu disebut galactogogue.
  2. Ianya diberikan kepada ibu yang punya masalah dalam menghasilkan susu yang secukupnya selepas 5-7 hari melakukan segala yang perlu seperti menyusu dengan lebih kerap, memerah susu dan sebagainya.
  3. Herba adalah lebih semulajadi berbanding dengan ubatan tetapi tiada kajian khusus dijalankan ke atas banyak herba yang biasa digunakan oleh orang dulu-dulu.
  4. Herba yang biasa disarankan ialah halba (fenugreek). Herba ini diluluskan oleh Food and Drug Administration US.
  5. Ianya dapat meningkatkan hormon prolaktin dalam aliran darah.
  6. Cara pengambilannya adalah 1-4 kapsul (580mg-610mg) sebanyak 3/4 kali sehari
  7. Kadang-kadang ianya didatangkan dalam bentuk daun teh.
  8. Kesannya dapat dilihat seawal 1-3 hari. Bergantung pada individu masing-masing.
  9. Apabila penghasilan susu sudah pulih, ibu boleh berhenti mengambilnya.
  10. Pengambilan dalam jangkamasa yang panjang juga selamat dan tiada kesan sampingan yang serius.
  11. Walaubagaimanapun, pengambilannya tidak digalakkan kepada ibu yang menghidap Diabetes Mellitus, ibu yang mengambil ubat warfarin (ubat cair darah) ataupun ibu yang alah pada kekacang.
  12. Di negara Eropah, herba seperti goat's rue, milk thistle dan alfalfa dikaitkan dengan peningkatan susu ibu. 
  13. Antara herba yang sering disebut dapat memperbanyakkan susu ibu ialah habbatus sauda, misai kucing, bunga melur ( digiling/ditumbuk dan diletakkan di payudara ibu), daun kaduk, pokok buas-buas, kucai, sawi dan lain-lain lagi.
  14. Kesan sampingan daripada halba jarang ditemui. Namun ada ibu yang mengalami cirit-birit dan ia dapat menukarkan bau peluh dan air kencing seperti bau maple.
Sumber: Membesarkan Anak Hebat Dengan Susu Ibu













Seorang Ibu Yang Panik Bila Susu Drop...






Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya. Jangan sekali rasa putus asa hanya disebabkan susu sikit. Ikhtiar dan dapatkan nasihat dari pakar laktasi. Positif  dan yakinlah ANDA MAMPU SUSUKAN BAYI ANDA...^__________^









+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com

Jumaat, 9 Januari 2015

HENTIKAN BERSIN MU!!

RESDUNG

Selalu kita sebut resdung. Kalau dalam bahasa doktor tu, RADANG SINUS..(betulkan kalau Huda salah k..). Resdung terjadi disebabkan oleh jangkitan atau radang pada lapisan membran pada rongga sinus. Resdung terjadi pada semua orang termasuklah dewasa dan kanak-kanak.

Agen penyebab resdung adalah virus, bakteria ataupun kulat. Penyebab lain tu mungkin disebabkan oleh alahan, iritasi kimia ataipun ketumbuhan dalam hidung. 



Tanda-Tanda Resdung

  1. Hidung selalu tersumbat
  2. Batuk
  3. Sakit kepala ataupun muka
  4. Jerawat di muka
  5. Selsema yang berpanjangan
  6. Hidung berbau busuk
  7. Demam
  8. Letih dan tak bermaya
  9. Hilang deria rasa dan bau
  10. Batuk teruk pada waktu malam

Kalau resdung dah sampai tahap teruk, segeralah berjumpa dengan doktor. Tapi, takkan nak tunggu teruk baru nak jumpa pakar, betul tak. Sambil tu kena jaga makan, kalau alah pada bulu kucing atau binatang, seelok-eloknya kita elakkan. Lagi satu, rumau kena bersih. Rajin-rajinkan diri untuk vakum habuk ye...

Shaklee ada set yang membantu mengurangkan penyakit resdung tu. Alhamdulillah, ramai yang dah berjaya. Ada yang dulunya tak boleh langsung makan seafood, sekarang dah boleh. Jomm kita tengok bagaimana SET RESDUNG SHAKLEE nie bertindak..??



Bagaimana Set Resdung Shaklee Bertindak??


Alfalfa
  • Ianya berfungsi untuk mengurangkan kerandangan penyakit resdung itu
  • Rumusannya yang sangat kaya dengan kandungan klorofil yang sangat membantu mengurangkan tahap keradangan terutama akibat daripada resdung, alergi, gegata, dan sinus
  • Walaupun begitu, harus diingatkan pada mereka yang menghidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai supplement.

VITAMIN C
  • Ianya bertindak sebagai antioksida yang baik selain meningkatkan antibodi dan daya tahan badan terhadap penyakit
  • Ianya juga dapat mempercepatkan penyembuhan tisu
  • Vitamin C dapat memastikan pemuliharaan proses metabolisme dalam badan dapat berfungsi dengan baik

B COMPLEX
  • Kandungan B6 yang ada  amat penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan.
  • Ia juga bertindak sebagai anti-stress dan seterusnya memelihara sistem saraf kita
  • B Complex membantu hati dalam menghasilkan glikogen yang sangat diperlukan kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati.



Set Resdung Shaklee









Rata-rata yang mana menghidap penyakit resdung nie alah pada makana laut. Perasan dak? Satu lagi sambal belacan..haa memang kaw-kaw punyalah. Confirm lepas makan tu hidung akan gatal.. 

Jadi tunggu apa lagi. Sementara bulan promo nie, elok sangat kita cuba. In sya Allah pasti berpuas hati. Siap repeat order lagi. ^______^*



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com


Khamis, 8 Januari 2015

SUAMI SENTAP Sebab KEPUTIHAN ISTERI !

Ramai Suami Yang Tak Puas Hati Gara-Gara KEPUTIHAN Mengganggu Intimasi



Google: Suami tak tahan dengan KEPUTIHAN isteri


MENAKUTKAN!!

Itu yang sering menghantui kita sebagai isteri kalau encik suami komen bab tu. Kalau mulut suami laser, memang makan hati la sikit kan. Tapi kalau dapat suami yang tak berapa nak "kecoh" pasal hal nie, haa selamat..(walaupun pada hakikatnya suami TAK SUKA!)

Ishh, BERBAU kan benda tu. BUSUK!! 75% wanita yang dah berkahwin mengalami masalah keputihan disebabkan oleh aktiviti seksual. Ramai dari kalangan kita tak berapa mengetahui risiko dan bahaya penyakit keputihan malah ada yang menganggap yang keputihan tu adalah suatu yang normal. Jadi setiap daripada kita kena ada pengetahuan asas yang mampu membezakan antara pengeluaran lelehan faraj secara natural (keputihan fisiologis) ataupun dengan penyakit keputihan yang serius (keputihan patologis).



Sifat
Keputihan Fisiologis
Keputihan Patologis
Bentuk
Lendir yang cair dan tidak melekat
Lendir yang kental dan melekat
Warna
Berwarna putih atau krim
Berwarna kuning atau kelabu atau hijau
Bau
Tiada bau
Berbau busuk
Jumlah yang dikeluarkan
Sedikit
Banyak
Kekerapan
Semasa subur dan sebelum haid
Apabila berlaku jangkitan pada bahagian faraj
Petanda lain
Tidak gatal
Gatal dan faraj kelihatan kemerahan dan mengalami radang
Rawatan
Tidak perlu
Perlu rawatan yang segera





Faktor Penyumbang Kepada Penyakit Keputihan


1. Faktor Kebersihan - kita (wanita) digalakkan untuk mencuci bahagian sulit dengan air bersih dan pastikan ianya kering selepas membuang air kecil dan selepas bersama suami (JANGAN MALAS!) Kelembapan pada bahagian itu menggalakkan pertumbuhan dan jangkitan kulat dan bakteria.

2. Faktor Hormon - ketidakseimbangan hormon dalam badan juga boleh menyebabkan kita mendapat penyakit keputihan. Contoh: 

  • rembesan hormon estrogen (hormon pembiakan) pada wanita hamil
  • pengambilan ubat antibiotik yang berlebihan dalam jangkamasa panjang
  • wanita yang stress/mempunyai ganguan emosi
  • pengambilan pil perancang

3. Faktor Gaya Hidup - Wanita yang aktif dalam aktiviti seks tak sihat dan punya lebih dari satu pasangan lebih cenderung untuk dapat penyakit dibahagian faraj

4. Faktor Kesihatan - Wanita yang menghidap kencing manis lebih mudah mendapat penyakit keputihan. Selain itu, wanita yang punya sistem daya tahan badan yang lemahjuga mudah terkena.




Bagaimana Alfalfa Dapat Membantu??


Selain daripada menurunkan berat badan, melawaskan dan mencegah bau badan , Alfalfa ini juga membantu masalah keputihan dan kedinginan hubungan suami isteri. Malah ia juga turut bertindak seperti “kacip fatimah” dan mengembalikan kehangatan selepas melahirkan anak (mengandungi phytoestrogens)


Selain itu, alfalfa juga berfungsi sebagai: 
  1. Membantu merawat pencernaan
  2. Membantu mengawal kolestrol LDL dalam badan
  3. Mengawal kolestrol dalam darah
  4. Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
  5. Sangat bagus untuk pesakit diabetes kerana ia membantu mengurangkan paras gula dalam darah
  6. Membantu mencegah adema - pengumpulan air dalam badan
  7. Membantu mengurangkan simptom menopous
  8. Membantu masalah asma dan lain-lain masalah yang berkaitan dengan pernafasan
  9. Membantu masalah sembelit
  10. Menyahtoksin dalam badan
  11. Membantu mengurangkan kesakitan otot dan sendi
  12. Membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh 
  13. Membantu masalah penghadaman
  14. Bertindak sebagai milkbooster
  15. Membantu masalah pundi kencing
  16. Membantu mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
  17. Membantu meningkatkan kesihatan prostat
  18. Bertindak seperti kacip fatimah
  19. Menghangatkan hubungan suami isteri
  20. Membantu meningkatkan kesihatan lelaki





Suami 'terseksa batin' kalau isteri ada masalah keputihan


Banyak lagi TESTIMONI ALFALFA DI SINI



Ingat ye. Jangan biarkan MASALAH KEPUTIHAN mengganggu keharmonian rumahtangga. PERCAYALAH. Alfalfa in sya Allah dapat membantu mengurangkan sekaligus membuatkan keputihan itu "HILANG"...





+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com

Rabu, 7 Januari 2015

Testimoni Vivix


PROMOSI BERGANDA JAN 2015: VIVIX







BELI 6 PERCUMA 1!

Vivix (150 ml) (6 FREE 1): RM 2850.50  (JIMAT: RM 475)



@


TWIN PACK OFFER 5% OFF!

Vivix (150 ml) (2 Botol): RM 950  







TESTIMONI























Sekiranya anda berminat dengan produk terhebat dari Shaklee, boleh hubungi huda ye..^__^*

ATAUPUN

Kalau nakkan vivix nie, boleh jerr order terus dari Shaklee. Tapi pastikan anda mempunyai kad kredit atau kad debit. Klik jer di sini --> Saya Mahu Beli Vivix Terus Melalui Online

Boleh refer ye..




++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167

Email: nhudas8575@gmail.com







Isnin, 5 Januari 2015

Testimoni Alfalfa: Confirm Meleleh...!!

Alhamdulillah...

Perkataan pertama yang akan keluar apabila kita consume sesuatu dan berhasil seperti yang kita hajatkan. Jadi, memandangkan bulan nie Shaklee buat promosi untuk Alfalfa (promosi alfalfa, vivix dan vitalea for children), Huda nak share testimoni hasil daripada konsisten mengamalkan suplemen alfalfa nie. Jomm kita tengok...^__^







BELI 6 PERCUMA 1!

Alfalfa Complex (330 biji) (6 FREE 1): RM 325.50  (JIMAT: RM 53.75)

Alfalfa Complex (700 biji) (6 FREE 1): RM 585  (JIMAT: RM 97.50)




@


TWIN PACK OFFER 5% OFF!

Alfalfa Complex (330 biji) (2 Botol): RM 195  

Alfalfa Complex (700 biji) (2 Botol): RM 107.50  







KEPUTIHAN & KEINTIMAN











GATAL AKIBAT EKZEMA, KEPUTIHAN & KEINTIMAN







GOUT & KEINTIMAN







RESDUNG








PENGGALAK SUSU/MILKBOOSTER





MILKBOOSTER, RESDUNG, LAWAS, BERAT TURUN





JERAWAT DAN MIGRAIN 







Sebenarnya banyak lagi testimoni pengguna yang dah berjaya. Kalau nak himpunkan memang tak cukup..Tapi sudah.. cukup cukup sudah...Cukup sampai disini saja.. ^___^. Oohh lupa. Pada yang belum tahu lagi kelebihan alfalfa complex nie, boleh terjah kat sini ye..







+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com