Rabu, 21 Mei 2014

Kebaikan Mealshakes Shaklee

Mealshakes Shaklee 


Vitamin Untuk Kanak-Kanak


Kanak-kanak membesar dengan cepat. Untuk memenuhi keperluan tumbesaran mereka, seharusnya kita sebagai parents haruslah memastikan keperluan nutrisi mereka terjaga. 1 daripada 10 kanak-kanak kurang zat besi dalam diet harian mereka. Sayangkan sebab mereka nie tak dapat apa yang sepatutnya mereka dapat?


Hmm..Cemana nak make sure yg mereka nie mendapat vitamin yang secukupnya? Ehh, senang la korang cakap suruh makan apa yg ada dalam piramid makanan tu. Makan itu lah, ini lah. Tapi hakikatnya hanya ibubapa kanak-kanak itu sendiri yg tahu betapa susahnya nak bagi anak makan especially yang peaky eater!! Like my son, Ammar Suffian..huhuuu


Well, vitamins and minerals sangat membantu. Kebanyakan doktor akan suggest iron supplement. For young children yg umur lebih 2tahun, supplement berbentuk cecair sangat sesuai. Boleh dimasukkan dalam susu/air yg mereka suka. Untuk kanak-kanak yg dah besar sikit tu, boleh bagi chewable tablets. Huuiihh..macam2 jenama dok ada di pasaran tu. Cuma pandai pilih je la..ngeeee


Apa yg selalu saya buat dlm memilih supplement utk anak2  ialah dengan mencari supplemen yg RDA nya dalam lingkungan anak2 dan yg pastinya haruslah made without artificial coloring and preservatives. 


Pada saya Mealshakes Shaklee is the best among the rest. Sebab saya dah tahu kesemua kebaikan Meal Shakes Shaklee nie..:) Tapi kan, apa yg membuatkan saya tertarik dengan kebaikan Mealshakes Shaklee nie??





Perbezaan Shaklee

Ia menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi - buahan, sayuran kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dll. Lactalbumin adalah bahan bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yg sangat berkualiti dan mudah diserap samada dari peringkat bayi (1 tahun keatas) sehinggalah ke peringkat dewasa. Meaning that, semua peringkat umur sesuai mengambilnya.



MealShakes: Fakta Nutrisi

Kebaikan Mealshakes Shaklee

  • Nutrisi Lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral, dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin vitamin larut lemak.
  • Membekal Nutrisi - Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa). membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dll
  • Membantu Tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk memnina tulang dan sel2 untuk proses membesar.
  • Anti-oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, xink, selenium yang merupakan agen antioksidan yg bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan Seri Wajah - Mengandungi Vitamin B yg lengkap, zat besi dan cooper yg cukup untuk membina sel darah merah yg sihat, sekaligus memberikan kolpleksi wajah/kulit yg cantik
  • Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Kelazatan Rasanya - Minuman yg lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangn vitamin, mineral dan juga tenaga
  • Tidak mengandungi pewarna dan gula tiruan.

Semua Boleh Kan??




huda
Id Shaklee: 1071145
fb: Nurul Huda Sobari