Rabu, 23 April 2014

KELEBIHAN VITAMIN E

Jomm Skodeng . . .


Kelebihan GRAPE SEED EXTRACT yang ada dalam VITA-E COMPLEX SHAKLEE





     Mengikut kajian saintifik Grape Seed Extract terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika diamalkan secara konsisten.

    Grape Seed Extract juga terbukti berkesan untuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan.


KENAPA GRAPE SEED EXTRACT SANGAT BAGUS??

  • Sebabnya dalam Grape Seed Extract terdapat Oligomeric Proantho Cyanidin (OPC) yang lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yang lain.
  • OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengosidaan.
  • OPC juga adalah 50 KALI GANDA khasiatnya daripada Vitamin E biasa dan 20 KALI GANDA khasiatnya daripada VITAMIN C.
  • OPC berfungsi memusnahkan ‘radikal bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia. Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak MEMBANTU MENGATASI MASALAH KANSER bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu.
  • Selain tu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kolagen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya antara makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu.
  • Ia juga baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan.
  • Selain daripada kehebatan Grape Seed Extract dari sudut kajian saintifiknya itu, kelebihan anggur juga turut termuat di dalam At-Tibb An Nabawi (Perubatan Nabi), yang menyatakan bahawa anggur adalah antara sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya.
  • Ianya berfungsi sebagai buah, minuman dan juga ubat. Tidak hairanlah jika di dalam Al-Quran disebut sebanyak 11 tempat mengenai buah anggur.




1. Kita akan nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. 

Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.

Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau "clog duct".

3. Sangat membantu dalam aspek kesuburan

Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.


4. Membantu pengaliran darah dengan lebih lancar

Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.


5. Membantu mempercepat proses baik luka

Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian puting susu. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu "recover" dari kesakitan yang dilalui. Begitu juga dengan mana2 kecederaan,vitamin E turut mempercepatkan luka sembuh.
  
6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak

perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.






*amboih, panjang berjela2....
^__^*