Rabu, 2 April 2014

SET PENYUSUAN

SET PENYUSUAN

Susu Drop?? 
Anak Tak Kenyang??
Hadooihh..



Kekadang masalah susu drop mesti buat ibu pening kepala kan..? Hmmm..stress le tew..hihi.
Rilex lerr..cool. Like what my husband said, "apa2 pun mintak dengan Allah..in sya Allah Dia bagi dengan syarat usaha ler sama..". 

Dulu masa dalam proses berpantang anak ke 2 nie baaaanyak sangat dugaan. Dia selalu nangis kalau dok sorang2..Sampai xdapat nak buat apa langsung..Cerr bayangkan, saya terpaksa 'pesiang' ayam jam 4pagi !! haha..bunyi macam pelik kan tapi tu la masa yg dia tidur lena ponn...huhu. Huihh stress beb..xtau la nak cerita cemana. Biaq la benda da lepas kan??

Owhh..melalut sampai lari point..Saya cuma nak gtaw jerr, pengeluaran susu akan sedikit drop kalau emosi si ibu terganggu ( stress lerr ). Bila dah stress mula la gelabah dak..Shaklee in sya Allah dapat membantu dalam masalah ibu2 yang mengalami masalah susu drop/anak tak kenyang. Mai kita tengok apa yang ada dalam set penyusuan shaklee nie...

Apa yang terkandung dalam set ini?

Vita-lea Iron formula : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.


- VITA LEA-



B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.


-B COMPLEX-





Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh


-VITAMIN C-




Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.

Pengambilan kalsium turut membantu dalam pelawasan dan juga penyusuan susu ibu. Jika perasan ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum…ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan.



-OSTEMATRIX-


ASAS YANG SANGAT PENTING !


Walau bagaimanapun, konsep asas penyusuan WAJIB diambil berat iaitu kerap kosongkan payudara untuk menghasilkan susu lebih banyak. Selain itu, pastikan juga pengambilan air masak mencukupi dengan pengambilan supplemen dan tidak lupa juga banyakkan berdoa, berzikir dan mendekatkan diri dengan Allah. Sesungguhnya setiap punca rezeki itu dari Allah, kita cuma mampu berusaha dan bergantung harap padanya..Ingat ye, apa2 masalah, carilah Dia..in sya Allah segalanya akan dipermudahkan...




Set Lengkap Penyusuan




Apa Kata Si Ibu Tentang Set Penyusuan Shaklee: Bayi Pramatang




 
Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.






++++++++++++++++++++++++

** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com