Khamis, 26 Jun 2014

Apa Ku Kisah ??!

Assalamualaikum...

Berhabuk sudah bersarang pun sudah. Gara-gara tidak diambil kisah. Apa kisahnya entry kali nie ye. Haa..tajuknya ialah AL KISAH.

Redundancy. Kalau Pn Hasnah (lecturer BEL) tengok sure kena marah. Hehee..

Bukannya apa ye. Lately,  ada terbaca dan tertengok hasil rampasan produk pelangsingan yang mengandungi racun. Salah satu tu produk quite famous plak tu. Alah, korang mesti lagi terer dan tahu dari aii punyalah.

Kan? ^__^*

Ehh, korang jangan la cakap yg aii nak kondem ke takutkan ke apa ke..tau. Cuma nak highlight kan aje. Kita nie kan bijak2 belaka. Zaman moden lah katakan. Kalau nakkan satu2 produk kesihatan/ produk kurus sekali pun, kena la check betul2. Jangan sampai taksub nak kurus dan cantik, diri sendiri tergadai.

Meh aii bagi petua sikit. Petua macam mana nak pilih produk kesihatan yang selamat..

/ Pilih produk yang 'evidence-based'. Produk mestilah telah dibuat kajian tentang manfaatnya dan kajian tu mestilah diiktiraf oleh badan-badan yang bertauliah.

/ Ambil mengikut kepada keperluan dan masalah kesihatan masing-masing. Jangan sesekali ikut orang. Badan masing2 tak sama ye.

/ Pastikan supplement/produk kesihatan yang anda ambil tu HALAL, ada kelulusan KKM.

Haa..simple je kan. Senang ja nak ingat. Bila semua tu dah confirm SELAMAT, maka silalah telan! Hihihii.Macam aii, aii pilih Shaklee. Trusted brand gittew..^_^*

*Ingat ye. Pilihan adalah ditangan kita. Jadilah pengguna yang bijak.

Sekian.
Selamat Meng'check'.

Fb: Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 0134806167