Isnin, 24 November 2014

Kerana Terdesak Ubat Diet Pun Ubat Dietlah

Membongkar Rahsia Ubat Diet





Memandangkan dengan cara menelan ubat diet yang memberi keputusan yang kita nak lebih cepat maka ianya sering menjadi pilihan. Mungkin sebab terliur dengan iklan yang membuatkan hati kita meronta-ronta untuk mencuba. 

Tapi, sebagai seorang pengguna yang bijak kita kena selalu prihatin dengan bahan-bahan yang terkandung di dalamnya. Makna kata, kita kena selidik dulu apa yang ada dalam sesuatu 'ubat diet' tu yang membolehkan berat badan kita turun secara mendadak.

Lebih menakutkan sekiaranya ubat diet itu diambil tidak mendapat saringan dari doktor yang bertauliah. Dalam kebanyakan kes yang melibatkan produk pelangsingan haram ataupun ubat diet yang diharamkan, ia didapati mengandungi bahan kimia seperti phentermine, amphetamine, sibutramin, fenfluramine yang diakiui mampu mengurangkan berat badan tetapi kesan sampingan yang dihadaoi adalah seperti risiko serangan sakit jantung, dan angin ahmar.

Di sini ada sedikit fakta mengenai 'ubat diet':

1. Undang masalah kesihatan 

  • kebanyakan ubat diet menggunakan sejenis zat yang di namakan sebagai ephedra yang berperanan sebagai agen pembakar lemak. Bahan ini merupakan perangsang yang kuat terhadap sistem saraf manusia. 
  • kesannya: mulut mudah menjadi kering malah penggunanya berhadapan dengan masalah insomnia, sembelit, dan peningkatan tekanan darah. Jika ianya tidak dibendung dikhuatiri akan mengundang pelbagai lagi masalah kesihatan.


2. Halang nutrisi

  • ubat diet sebenarnya menekan nafsu makan sehingga dapat menghalang kemasukan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh.
  • kesannya: mudah merasa mengantuk, sukar tidur, sembelit


3. Merosakkan hati

  • sesetengah ubat diet yang dihasilkan membuatkan lemak semulajadi susah untuk dicerna oleh tubuh. Disebabkan itu, lemak berkenaan turut disingkirkan sedangkan ianya masih diperlukan.


4. Membazirkan  wang

  • pengguna seperti kita kekadang mudah sangat terpengaruh dengan kesan pantas ubat diet. "Akibat terdesak terpaksa ku telan jua". Sedangkan masih ada banyak lagi cara yang selamat dan efektif malah menjimatkan wang. Walaupun kesannya mengambil sedikit masa namun dari aspek kesihatan ianya selamat dan berkesan. Macam Shaklee...hihii




++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com



14 ulasan:

  1. Ramai yang sanggup sakit demi memenuhi impian untuk kurus. tapi pada saya kurus secara semulajadi dengan shaklee adalah yang terbaik...

    Tips Cepat Hamil Untuk Isteri Yang Kerapkali Keguguran: Jom Ikhtiar Sebelum Usia Makin Meningkat!!

    BalasPadam
  2. Bagi mereka yang terlalu obses nak kurus bahaya, sanggup berhabis duit kerananya, tapi kalau cari yang betul dan selamat tak apalagi...tapi kalau yang salah dan memakan diri itu yang bahaya nya.

    atasi kebimbangan hamil selepas keguguran

    BalasPadam
  3. Takut dngr pasal ubat diet ni..tak penah cuba lagi...

    Multivitamin

    BalasPadam
  4. Jgn pernah sesekali cuba ubt diet yg terlarang ni. Kesan nya boleh mengundang maut.

    Jom baca >>> Isyarat Kontraksi Awal. Ikuti Tips Kekal Selesa Semasa Braxton Hicks

    BalasPadam
  5. nak kurus perlu fikirkan apa kesan jangka masa panjang sebab sesetengah ubat diet tu, bila kita stop KG makin menjadi-jadi naik

    SENDI SIHAT KELUARGA BAHAGIA

    BalasPadam
  6. Yg penting, dptkan nasihat doktor terlebih dahulu terutama jika ada masalah kesihatan

    BalasPadam
  7. Bahaya sekarang. Orang sanggup cucuk sana sini nak cantik. Sanggup sedut sana sini nak kurus. Jangan sampai badan merana

    BalasPadam
  8. Tak faham dengan mentaliti sesetengah org..mana ada benda yg dapat hasil cepat. Nak kaya pun kene usaha keras dan dengan izin allah. Apetah lagi nak kurus atau cantik. Usaha la dan pilih cara yg betul.ilmu kena ada utk pilih yg terbaik utk kesihatan dan kecantikan

    BalasPadam
  9. Kadang diorg lbh suka ambil ubat yg cepat mendatangkan hasil contohnya nak cepat kurus tanpa memikirkan kesan yg mereka akan tanggung kemudian hari.. Pilihlah yg terbaik, semulajadi walaupun kesan lambat tapi terbaik untuk kesihatan kita dalam jangka masa yg pnjang..

    BalasPadam
  10. ramai yang inginkan kesan cepat. tak kisah dah janji kurus. tapi kan tak elok macam tu. baik kita sihat cantik dan kurus. kalau sihat tak adanya gemuk kn. mesti slim je =D

    ayah, sayangi lah kami

    BalasPadam
  11. Jgn dek kerna terpaksa diri merana

    BalasPadam
  12. Sy tak pernah Cuba tapi ramai Sgt yg menggunakan ubat diet.. mkann kesihatan yg blh kurus n dpt juga khasiat lain tak nak Cuba plak.. Hehe..
    Sejak amal shaklee dah Byk kg trun..
    Jom Join Segmen Blogwalking!!

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^