Selasa, 16 Disember 2014

Makan Banyak Sebab Stress

Kalau Bad Mood / Stress Selalunya Kita Buat Apa..??


MAKAN!!!

;D

Bila mood tak menentu, kita lebih cenderung nak makan makanan yang sedap-sedap ja tanpa fikir panjang. Ehh, tapi kalau Huda, yang mana nampak Huda sebat.hehehh..Janji dapat makan, kan..Tapi, apa yang kita makan tu belum tentu dapat menghilangkan stress, MENAMBAHKAN BERAT BADAN lagi ada lerr..Cuba makan makanan yang Huda mention di bawah nie terutamanya apabila emosi tak berapa nak stabil atau moody atau stress..^__^

1. Daging - Ia mengandungi zink yang tinggi dan vitamin B yang membantu menghilangkan stress. Tak pun, jangan lupa untuk amalkan B Complex Shaklee.

2. Asparagus - Asid folik yang ada pada asparagus ini membantu menghasilkan hormon serotonin yang boleh membawa rasa bahagia dan nyaman. 





3. Susu - Kandungan protein dan kalsium yang tinggi yang apabila digandingkan bersama dengan bijirin pasti menjadikan penghalau stress dan sarapan lazat. Slurrpp!! My favourite nie..

4. Kacang Badam - Mengandungi vitamin  C dan vitamin E yang dapat melawan radikal bebas (salah satu sebab utama stress pada badan kita). Perasan tak setiap kali kita kunyah badam nie rasa puas. 







5. Blueberi - Kandungan vitamin C yang tinggi dapat membuatkan fikiran kita lebih tenang dan tahan dalam menghadapi tekanan.

6. Ikan Tuna - Ia mengandungi vitamin B6 dan B12 yang dapat menangani stress. Malah ia juga rendah lemak.

7. Sup - Sup mengandungi bahan dari protein, vitamin dan mineral lain. Membantu meningkatkan metabolisme badan dan menenangkan fikiran.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com

9 ulasan:

  1. Hehehe..mmg mcm tu..kna pndai atasi

    BalasPadam
  2. Hihi, memang betul. Saya dulu kalau stress, suka makan aiskrim. Rasa happy lepas makan.
    6 Kebaikan ESP Yang Buat Hati Tertawan

    BalasPadam
  3. Best jugak makanan ni..biasa dengar lau stress mkan coklat..

    Cara Nak Kurus

    BalasPadam
  4. saya suka buat dan hirup sup panas-panas kalau stress..mmg comfort food lebih-lebih lagi kalau ada kentang

    BalasPadam
  5. Perlu kawal stress dengan bijak.jangan ikut nafsu nanti akan memberi kesan negatif kpd kita.
    Cara Menghilangkan Parut Jerawat Dengan Vitamin E

    BalasPadam
  6. memakan secara rutin makanan tinggi kalori dan lemak saat stres, dapat memperlambat metabolisme tubuh dan membuat berat badan cepat naik.
    Referensi: udoctor.co.id

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^