Jumaat, 6 Disember 2013

Omega Guard & Kurus Berpisah Tiada

KENAPA BOLEH KURUS DENGAN OMEGA GUARD??

Fakta : Omega (fish oil) mengandungi Omega-3 Fatty Acid.

Docosahexaenoic acid ( DHA) and Eicosapentaenoiacid (EPA) are omega-3 fatty acids found in deep-sea cold water fish. DHA and EPA are known to redyce inflammation, promote proper brain, nervous systems, and eye function and must be obtained through the diet.

Shaklee Omega Guard is a dietary supplement containing fish oil. One serving of Omega Guard provides 1000mg of omega-3 fatty acids including DHA and EPA.

                                                                                              sumber: www.shaklee.com


Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuklah LEPTIN yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk menghadkan rasa lapar. SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT AKAN BERASA LAPAR!!

Menurut satu kajian dari University of Navarra of Pamplona, Spain, omega-3 fatty acids secara langsung dapat mengurangkan selera makan. Ianya berkaitrapat dengan PENINGKATAN PARAS LEPTIN di dalam badan. Subjek kajian bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam "Appetite" tahun 2008 telah mengambil diet tinggi dengan omega-3 fatty acids menunjukkan yang mereka kurang rasa lapar semasa dalam proses diet.Mengawal rasa lapar adalah dalah atu kunci untuk berjaya dalam diet!!

                                                                                                          Sumber:Livestrong