Jumaat, 10 Januari 2014

Healing Crisis

Before we go further, mesti pernah bermonolog macam nie..





"ish, kenapa sejak aku makan vitamin shaklee nie aku rasa macam lagi teruk?"

Mesti pernah kan? Alah tipu lah kalau tak pernah..hihi. Orait, serious okay..Apa yang kita faham pasal 'healing crisis' nie? 

Healing crisis: merupakan satu proses yang berterusan dalam badan yang pastinya mengambil masa untuk membersih & membina semula sel2 badan yang telah rosak. Sebahagian dari proses ini akan mula membuang toksin yang telah lama berkumpul dalam badan. Semasa proses ini berlangsung, badan secara automatik akan mengalami tanda2 yang membuatkan kita menjadi tak selesa..

Setiap orang akan mengalaminya tapi berbeza. Ada yang akan mengalaminya sebaik sahaja mereka mengambil vitamin & mereka yang lain hanya akan merasai selepas 1@2bulan pengambilan..DAN ada sesetengah kes, healing crisisnya sangat teruk. KENAPA BOLEH JADI SANGAT TERUK?? Sebab tubuh badan kita mengandungi banyak toksik & perlu disingkirkan agar tubuh kita dapat menyerap semua vitamin dengan mudah..Haa..sebab tu lah kebanyakkan set yang kita cadangkan mesti ada agen pembuang toksik nie...(perasan tak)

Tapi di sebabkan mereka yakin yang Shaklee bukanlah ubat TETAPI sekadar vitamin maka mereka teruskan juga pengambilan vitamin. Ya lah..kena la amek untuk dapatkan kesan yg optimum a.k.a kesan yg kita nak kan...Contoh: ayah saya memang ada gout. Silap makan sikit ja, kaki dia mesti "jem' terus. Saya ponn bagi la dia makan alfalfa. Dalam bulan yang pertama, dia rasa sakit di bahagian kaki tu macam menjadi2..(tapi abah xpernah cerita pun kat huda) & dia still teruskan jugak sampai la hilang...(bila pun xtau sbb xperasan). Bila dah laaaaaaama baru la dia cerita kat huda..(hmm ok la tu kan..hihi) Haaa nampak tak pointnya di situ?? 

Nie antara masalahnya ye...






* Jangan malas untuk minum air masak/air kosong at least 3liter sehari!!