Rabu, 12 November 2014

Garlic Shaklee

Khasiat Bawang Putih Dalam Botol



Allicin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allicin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  

Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee adalah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan sangat terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. 

Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.)

Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

·         Membantu mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
·         Membantu menormalkan keseimbangan lipoprotein
·         Membantu menurunkan tekanan darah
·         Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
·         Berfungsi sebagai anti-oksidan
·         Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
·         Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
·         Bantu rawat asthma


Keistimewaan Garlic keluaran Shaklee

  • Pengekalan allicin aktif 100%
  • Dwi tindakan dilakukan untuk mengawal bau bawang putih
  • Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Sprearmint 
  • Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan meningkatkan keberkesanan garlic dalam tubuh badan manusia. Kebiasaannya vitamin E yang digunakan dalam dunia perubatan ialah y-tocopherol.
  • Setiap 2 tablet Garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar!



Khasiat Garlic Shaklee

  1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung dengan baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
  2. Merupakan antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk peningkatan sistem imun badan agar dapat menghalang sakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Membantu mengatasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergik seperti hidung yang sensitif, sinus, asthma, selsema dll
  4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah penghadaman seperti kembung perut, senak, ulser gastrik danketidakhadaman.
  5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
  6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
  7. Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, membantu melindungi jantung dan membantu menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosaime. Garlic merupakan antioksidan kerana mengandungi sebatium selenium, asid amino yang melindungi tubuh dari radikan bebas yang merupakan penyebab kanser.
  9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki. 
  10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus) 
  11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah. 
  12. Mampu melawan bakteria dan semea jenis jangkitan pada:
-       Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
-       Perut memulas (stomach upset)
-       Cirit-birit (Diarrhea)
-       Bronkitis
-       Luka-luka (infected wounds
-       Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, 
     dada, sistem air kencing








+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Sekiranya anda ingin bertanyakan soalan boleh terus hubungi Huda ye. 




** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **

Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:
Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Telegram: 0193413064, Wasap: 0134061610
Fb: www.facebook.com/nurulhudasobari
Page: www.facebook.com/sihat&cantik
Email: nhudas8575@gmail.com

24 ulasan:

  1. Banyak khasiatnya garlic ni... Kesegaran yang sama seperti bawang putih fresh... Ibu hamil yang ada masalah keputihan boleh amalkan memakan garlic shaklee ... in shaa Allah anda pasti akan terpikat dengannya nanti...


    Nak tahu cerita tentang garlic ni??? Jom baca sini>>> Benarkah Seorang Ayah Yang Menghidap Darah Tinggi Mengambil Garlic Shaklee Menyebabkan Bacaan Darahnya Semakin Tinggi??

    BalasPadam
  2. bila dah baca khasiatnya, teringin nak cuba...jika nk harapkan makan 2ulas sehari, rasanya tak boleh diterima tekak...

    makanan tambahan untuk ibu hamil

    BalasPadam
  3. Kalau anak kecil demam selsema mesti akan cuba minyak bawang putih tetapi orang dewasa saya ambil garlic aje.. Bawang putihkan antibiotik organik.

    BalasPadam
  4. best sebab bawang putih dah ada dalam botol:) takkan hari-hari nak kupas makan berbiji-biji kan..alternatif yang menarik:)

    BalasPadam
  5. Kalau ikut orang-orang tua dulu kalau anak batuk sapu bawang putih kat leher dia. Masa berpantang kakak juga bekalkan bawang putih bakar untuk buang angin katanya..

    Tips Tingkatkan Sistem Imun Bayi

    BalasPadam
  6. banyak khasiat garlic nie...antibiotik yang semat dan semulajadi..

    Cara Atasi Penyakit Tonsil

    BalasPadam
  7. Bagi wanita yang mengalami keputihan amat sesuai ambil garlic complex ni kerana boleh membantu masalah keputihan.

    BalasPadam
  8. Boleh je kan kalau nak makan bwg putih mengikut kadar yg diperlukan..cuma saya tak mampu..tapi garlic shaklee ni dh mudahkan urusan saya utk dptkj khasiat yg lebih lagi ;(

    BalasPadam
  9. Tak perlu susah nk kunyah bawang putih setiap hari. Garlic Shaklee mmg terbaik!!

    BalasPadam
  10. Abah saya memang suka makan bawang putih tp memamg kuatla bau. sejak saya syorkan garlic shaklee, abah lagi semangat nak amalkan sbb selain xde bau, kesan hampir sama mcm makan yg asli..best sgt!

    Jemput baca: RAWATAN ASLI PUTIHKAN KETIAK YANG BERKARAT DENGAN BERKESAN

    BalasPadam
  11. Dulu Kalau kecik2, umi selalu Bakar bwang putih letak dekat tekak Kaalau batuk. Skrg ni sng dah.. Ad kapsul. Kalau nak makan g2 je bwang, karang berbau plak badan kan..
    APA ITU SIRAP AJAIB??

    BalasPadam
  12. Kalau ada keputihan pun boleh mKan garlic ni kan.
    yahoooo..next boleh la cuba..

    BalasPadam
  13. Garlic sama khasiat dengan bawang putih sebenar... saya pon xsuka makan bawang putih... sekarang dah ade cara lain untuk menikmati khasiat sebenar bawang putih..

    mrskeciksangat.blogspot.com

    BalasPadam
  14. Yang bestnya garlic shaklee ni tak berbau. Ayah saya yang susah ambil pil pun sneang telan :)

    BalasPadam
  15. kalau masak singgang kan letak bawang putih beberapa ulas, ida suka sangat makan bawang putih tu.. tapi bukanlah masak ikan singgang hari-hari, jadi xdelah nak makan ber ulas-ulas bawang putih tu.. tapi, dengan adanya garlic shaklee memudahkan pengambilan setiap hari untuk membantu masalah keputihan yang dihadapi..

    BAGAIMANA MAHU KURUS DAN DIET DENGAN JAYANYA

    BalasPadam
  16. Bila baca tentang banyaknya khasiat garlic shaklee ni, tiba tiba rasa macam nak makan!! Sangat tertarik.

    BalasPadam
  17. nak mkn bawang putih jaoh skali...heheee...mujur ade dlm bentuk tablet nie.khasiat pun tip top...

    Tips jimat duit berbelanja di pasar raya

    BalasPadam
  18. Pernah kunyah raw bawang putih konon nak mencegah bakteria dengan cepat.. adeh, tak tertelan rasanya.. pernah jugak cuba kunyah bawang putih bakar sebab sakit perut.. lagi lah teruk rasanya. Nasib baik masa tu bukan high tech sangat. Kalau tak mesti ada yang candid ambik gambar muka yang dah macam muka popeye..

    BalasPadam
  19. banyak ye khasiat garlic ini, nak makan bawang putih fresh tu memang tidak la kan, so garlic pilihan tepat.

    http://cahayaummurizqi.blogspot.com/2014/11/tip-menjayakan-penyusuan-badan-hingga-2.html

    BalasPadam
  20. Garlic memang antibiotik semulajadi yang terbaik. Dalam diet harian pun kita digalakkan untuk makan lebih bawang putih tapi memang tak ramai yang mampu nak makan mentah-mentah.
    Makanan Penyebab Batuk dan Selsema Anak

    BalasPadam
  21. baru saya tahu banyak khasiat bawang putih nie,,tp x suka dengan baunya, bila shaklee keluarkan dalam bentuk tablet boleh nak telan kerana dah x berbau.

    BalasPadam
  22. Syoknya baca khasiat garlic. Memang betul-betul berbaloi

    BalasPadam
  23. Pernah cuba kunyah bawang putih mentah... Huuuuuu.. Tak boleh telan!!
    Ada garlic complex khasiat seperti bawang sebenar.

    Akhirnya Tadika Al Falah untuk Najihah

    BalasPadam
  24. Bawang putih amat disukai oleh orang- orang cina. Tengok saja kaum cina, tidak ramai yang kena kolesterol, padahal apa yang mereka makan mempunyai kolesterol yang tinggi. Makanan kaum cina kebanyakkan mengandungi bawang putih. bawang putih bukan saja wangi dan meyedapkan makanan tapi mempunyai pelbagai keistimewaan seperti entri diatas. Aunty saya ambik garlic untuk mengelakkan gastrik. Gastrik disebabkan oleh angin dan asid. Garlic dapat membuang angin dalam badan.

    Jom tambah ilmu dengan blog di Aju@VitaSyopz Pilih Suplemen yang Betul

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^