Ahad, 16 November 2014

Perjalanan Penuaan Kulit

Masalah Pori-Pori Kulit Wajah Besar


Contoh situasi : 

"..Huda nak sangat kulit halus dan gebu macam Siti Nurhaliza. Tapi, struktur kulit muka Huda semakin berubah menjadi kasar bila usia menginjak 30-an. Tetiba ja dia perasan yang dia tak pernah megambil berat tentang penjagaan kulit wajah disebabkan kesuntukan masa menguruskan rumah tangga.
Dulu masa zaman anak dara tak lah teruk sampai macam nie. Jeragat pun tak ada. Jerawat cuma "berkhemah" masa datang bulan ja. Pori-pori tetap ada tapi halus-halus ja.
Sekarang nie kulit muka Huda kusam dan tak bermaya. Penuh dengan jeragat dan berminyak. Pori-pori luas terbuka. Dah macam-macam produk Huda guna tapi masih tetap tak berubah.
Dalam hati teringin sangat kulit cantik macam Siti Nurhaliza. Haaahh..."


Bermulalah Perjalanan Penuaan Kulit...



Bagaimana Ianya Terjadi???


Proses penuaan kulit berlaku berbeza pada setiap orang. Ianya lebih cepat dari apa yang kita sangka. Pada peringkat awal, otot-otot kecil di bawah kulit mula mengeras. Pasa masa ni lah, kita akan nampak garis-garis halus timbul. Lama kelamaan garis-garis halus ni menjadi dalam. Mekap tebal pun still boleh nampak.

Lepas tu, pori-pori mula menjadi besar. Kulit yang masa zaman anak dara dulu halus akan mula terasa kasar. Pori-pori yang besar akan mengeluarkan banyak minyak dan peluh bersama lain-lain bahan kimia yang boleh menyebabkan kulit cepat berbau!

Kemudian, pigmentasi turut muncul menyebabkan tona kulit menjadi tak sekata dan berbintik-bintik. Sapu bedak pun tetap tak nampak sekata. Pigmentasi yang besar sangat memberi kesan. Tak kurang juga munculnya skin tags yang berupa tahi lalat kecil di bahagian muka dan leher. (owwhhh my..!!)

Seterusnya, salur darah yang mula keras pada kulit juga menyebabkan ianya timbul dan kelihatan membayangi kulit. Disebabkan hormon tak stabil, rerambut halus mula tumbuh menjadi janggut dan misai.

Lepas tu, kehilangan kolagen dalam kulit menyebabkan kulit nampak jatuh dan kesan garisan seperti ni akan membuatkan wajah kita seolah-olah "masam" dan stress.

Kesan graviti akan menarik lemak pada muka yang menyebabkan pengumpulan banyak lemak di bahagian dagu. Kesannya akan menyebabkan wajah kita sedikit berubah. Ia akan mewujudkan ruang kosong di bawah mata, di bahagian pipi dan sebagainya.

Sumber: Dr Rushmini, Perunding Kecantikan Marissa Esthetic


Boleh bayangkan tak bagaimana proses itu terjadi???
Adakah anda sedang atau dah pun mengalaminya??


Produk Anti Penuaan : ViViX






Ia adalah satu produk revolusinari anti-penuaan yang membantu bertindak melawan penuaan pada tahap selular. Dari segi fizikalnya, ianya sejenis minuman campuran botani, penghasilan terbaru didalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti penuaan semulajadi. 


Keistimewaan ViViX

1. Vivix mengandungi resviratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih tenaga daripada resviratrol, di samping tidak mengandungi alkohol sebaliknya hanya menggunakan bahan semulajadi, tanpa pewarna tiruan dah HALAL.

2. Hasil kajian mendapati orang Perancis gemar menikmati daging yang berlemak tinggi dan gemar minum wain dengan banyak tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah. Dan akhirnya selepas beberapa tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia disebalik Paradoks Perancis terdapat Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

3. Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

4. Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) - is a method of measuring antioxcidant capacities of different foods.


Bagaimana ViViX Bertindak??





- 4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Selular:


  • Kerosakan DNA - Ramuan Vivix membantu melindungi dan membantu memperbaiki selular DNA dari radikal-radikal bebas yang merodakkan DNA.
  • Pengawal Genetik - Dalam ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix membantu mengaktifkan satu pengawalan genetik yang menolong melambatkan penuaan.
  • Pengeluaran Tenaga - Ramuan Vivix membantu menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) sel penjana tenaga  iaitu mitichondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.
  • Melambatkan Penimbunan Protein AGE (Advance Glycation End Product) - Ramuan Vivix 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur Muscadine) yang boleh melambatkan pembentukan protein AGE yang mengganggu ketahanan dan jangka hayat sel di dalam badan.


So, bagi anda yang mementingkan kesihatan dan kecantikan yang menyeluruh dengan ramuan semulajadi, maka Vivix adalah jawapannya.



Bagaiman Hendak Mendapatkannya?





Haa..kalau nakkan Vivix nie, boleh  hubungi saya ataupun order terus dari Shaklee. Tapi pastikan anda mempunyai kad kredit atau kad debit. Klik jer di sini -> Saya Mahu Beli Vivix Terus Melalui Online

Di sini ada tutorial -> Bagaimana Caranya Menggunakan E-Sell Atau Online Ordering Untuk Beli Vitamin Shaklee . Boleh refer ye..




** These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration.  These products are not intended to diagnose,  treat, cure, or prevent any disease. **


Untuk maklumat lanjut, hubungi Huda:

Nurul Huda Sobari
Id Shaklee: 1071145
Cell: 013-4806167, Wasap: 0134061610
Email: nhudas8575@gmail.com


23 ulasan:

  1. Balasan
    1. Yess!! Telah terbukti secara klinikal dapat membantu melambatkan proses penuaan.

      ADAKAH ANDA BERISIKO??

      Padam
  2. Vivix memang terbaik untuk kecantikan dan kesihatan keseluruhan. Mak ila pun makan Vivix tau ~

    Baca Bagaimana Merawat Keputihan Wanita

    BalasPadam
    Balasan
    1. FIL saya makan jugak tapi tak sampai setengah botol pun.huhuu..then my MIL yang habiskan. Ok lah tu. Ada rasa sikit beza sebelum dengan selepas.

      ADAKAH ANDA TERMASUK DALAM GOLONGAN BERISIKO

      Padam
  3. Vivix idaman semua yang menjaga kesihatan agar sentiasa optimum..

    Belian Secara Online

    BalasPadam
  4. amalkan minum vivix untuk kesihatan dalaman dan luar...muka berseri-seri jadi awet muda....try laaaa

    Tips Elak Dari Ditipu Peniaga Online

    BalasPadam
  5. Vivix memang terbaik untuk kesihatan & kecantikan..

    BalasPadam
  6. Vivix memang terbaik...dulu suami selalu mengadu sakit dada...tapi lepas minum vivix dah habis 1 botol, sampai sekarang alhamdulillah dah tak mengadu sakit dada dah...itu dari segi kesihatan, dari segi kecantikkan pula...kalau nak tahu cubalah sendiri ya...

    BalasPadam
  7. Bila dh msuk 3 series mula lah garis2 halus menjelma. Kulit kusam ... Nak cuba vivix jgak lah !

    Super Mama Jom Kurus >>> Tiada Masa Bukan Alasan 'Super Mama' Untuk Kurus!

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah skrg ni vivix mmg menjadi amalan. Mungkin kesan awet muda belum ketara skrg,tapi insyaallah beberapa tahun akan datang, akan dpt nampak beza antara yang mengamal dan tidak

    BalasPadam
  9. Saya suka Vivix sebab saya nampak muda. Kulit pun tiada masalah sangat..

    BalasPadam
  10. Nak awet muda amalkan lah Vivix..pasti c menyesal

    matang-family-park

    BalasPadam
  11. Alamak dh nk msk 3series thn depan..wajib amek vivix ni. Kajian mbuktikan vivix tbaik sbg ajen anti penuaan

    Jemput baca: Kawal Tahap Gula Kencing Manis Untuk Elak Abah Kena Potong Anggota Kaki

    BalasPadam
  12. Omak Aiii.. Takutnya.. Daku dah 25.. Apa la nk jadi.. Collagen Makin kurang.. Takut den..
    JANGAN SESEKALI MENGGONCANG BAYI ANDA!!

    BalasPadam
  13. Masalah jeragat tu susah juga nak atasi. Dulu pernah cuba bermacam2 krim tapi x berkesan. In shaa Allah ade rezeki nanti, nak beli vivix ni...


    Resepi Kerabu Kacang Botol Bersama Isi Ayam

    BalasPadam
  14. Tak cuba tak tau kan.. Vivix adalah salah satu produk terbaik Shaklee. Saya mesti kena cuba jugak one day..

    BalasPadam
  15. Kerana diriku begitu berharga,,akan ku grab vivix nanti. Nak awet muda selalu...hihi

    BalasPadam
  16. Kekal jelita.. ketepikan usia.. cantik dan muda untuk pikat suami..

    BalasPadam
  17. vivix memang terbaik untuk nak nampak awet muda

    BalasPadam
  18. Antiaging terbaik dari shaklee. Seluruh sel dalam badan ni diperbaharui dna nya.

    BalasPadam

Kalau ada sebarang pandangan atau pertanyaan TERUTAMANYA TENTANG PRODUK SHAKLEE, tinggalkan aja dalam kotak yang tersedia ye..

^__^